zondag 13 maart 2016

Boekkronkel naar aanleiding van Enkele reis

Enkele reis  ( Marelle Boersma )

Enkele reis...
Laat ik eens hardop dromen. Stel: ik krijg een enkele reis. Compleet met baan en huis, in een ander land. Om opnieuw te beginnen. Wat zou ik dan willen?

Daar hoef ik niet heel lang over na te denken.
Ik zou naar Engeland of Schotland vertrekken. Weg van hier, maar wel makkelijk te bereizen voor bezoekjes.
En dan in zo'n Midsomer Murders-dorpje. In de buurt van bijvoorbeeld York. York vind ik een heerlijk stadje. Overzichtelijk, oud, veel geschiedenis.

Goed, zo'n Midsomer Murder-achtig dorpje dus. En dan een 1 persoons cottage, aan een zandweggetje of klinkerpaadje. Ramen met vierkantjes. Rode voordeur. En uiteraard mijn 2 poezenbeesten in de vensterbank. Misschien een moestuintje. En een bloembollenhoekje.
De buurvrouw een gezellige, maar ietwat vreemde kunstenares.
De buurman een oude brompot met een hart van goud.
De pub op loopafstand. Een kerkje. Supermarkt. Niet te groot allemaal. Knus kneuterig.

En wat zou ik daar dan willen doen?
Een boekwinkeltje. Uiteraard! Kan me niet voorstellen dat ik voor iets anders zou kiezen.
Een boekwinkeltje in een oud cottage-achtig gebouwtje. Knusse inrichting. Duidelijke hoekjes voor kinderboeken, romans, thrillers enz. Een aantal lekkere stoelen waar je kan bladeren in de eventueel te kopen boeken. Een leestafel. En een koffiehoekje. Of misschien wel een theehoekje.
Het zou leuk zijn als dat boekwinkeltje een centrale plek zou innemen in het dorp.
En de naam? Dat kan er dan maar 1 zijn:

One Way

Ik zie het wel voor me...Mijn...

Enkele reis....

Julia


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...