zaterdag 2 april 2016

Leesweek van Julia


Wat voor week heb ik achter de rug? Niet een van de beste. Met Pasen lag ik voor pampus vanwege een holteontsteking. Niet heel leuk en ook belemmerend voor het lezen.
Gelukkig is het wielerseizoen begonnen en heb ik veel wielrennen kunnen kijken. Al had de wielerwereld niet echt een goed weekend, 2 jonge veelbelovende renners zijn overleden. Heel triest, pas 22 en 25 jaar jong.
Maar...komende zondag de 100e Ronde van Vlaanderen, een van de mooiste koersen, vind ik. Ik maak er ook een kleine feestdag van met allemaal lekkere hapjes en dingetjes zodat ik zo min mogelijk hoef te missen! Genieten!

Ik heb wel wat gelezen de afgelopen week.

* Als littekens jeuken van Jan Kouwenhoven
  Recensie volgt nog op het blog, dus daar ga ik niet teveel meer over zeggen.

* Gij nu van Griet op de Beeck
  Geweldig boek met daarin 15 verhalen die op zich niks met elkaar te maken hebben. Maar toch staan ze niet zomaar bij elkaar in     het boek. De schrijfstijl van deze dame is zo wonderschoon, zo genieten...

* Nooit meer hetzelfde van Anja du-Bois en Marlou Roossink
  De thuisblijfkant van de Puttense moordzaak. Ook hier verschijnt nog een recensie van op het blog.

En wat lees ik nu?
* Kaaskoppen van Robert Vuijsje
  Geen roman, maar een zoektocht naar DE Nederlander. Een boek met een sociologische invalshoek en dat vind ik zeer                   interessant. Als ik ooit nog een studie ga volgen, dan wordt dat ook sociologie. 

* Als het zaterdag wordt van Nicci French
  Alweer het zesde deel in de Frieda Kleinreeks. Ik vind het een leuke reeks en kon niet wachten tot de volgende er weer zou zijn.     Dat is gelukkig nu. Heel nieuwsgierig, en ja, hier komt ook weer een recensie van.

Voor de komende week nog weinig in de planning. Wat lezen betreft ga ik me in ieder geval op het manuscript, dat ik mag proeflezen, storten. En verder zie ik wel wat de week me gaat brengen!

Lees en Geniet nooit met mate!

Fijne leesweek


Julia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog

Droom naar de toekomst van Rina Stam

  Droom naar de toekomst is het tot de verbeelding sprekende slotstuk van de spirituele Rode Draad Trilogie   Flora woont alleen in Spanje...